Design met een goed verhaal

Max en Robert, oprichters van Oma’s Soep wonnen in 2019 de AH-product-pitch en hadden opeens een professionele retailverpakking nodig. De ontwerpuitdaging was om dit mooie, maar liederlijk vormgegeven merk-verhaal voor zichzelf te laten spreken. Zonder zielig of hip te worden.

Het vernieuwde design is in al zijn eenvoud heel krachtig en opvallend. In het gestempelde logo staat de soepkeurende oma centraal en heeft de variant een frisse, opvallende kleur. Het blonde, ronde label valt goed op in het schap, dankzij het contrast met de verse soep. Het merkverhaal staat wegens ruimtegebrek op de achterzijde, inclusief foto van de echte oma.

Design met een goed verhaal

Max en Robert, oprichters van Oma’s Soep wonnen in 2019 de AH-product-pitch en hadden opeens een professionele retailverpakking nodig. De ontwerpuitdaging was om dit mooie, maar liederlijk vormgegeven merk-verhaal voor zichzelf te laten spreken. Zonder zielig of hip te worden.

Het vernieuwde design is in al zijn eenvoud heel krachtig en opvallend. In het gestempelde logo staat de soepkeurende oma centraal en heeft de variant een frisse, opvallende kleur. Het blonde, ronde label valt goed op in het schap, dankzij het contrast met de verse soep. Het merkverhaal staat wegens ruimtegebrek op de achterzijde, inclusief foto van de echte oma.

Het product is uniek. Elk recept komt bij een andere oma vandaan en wordt na een eerste keer beoordeeld door een groot panel van oud en jong. Is hij lekker? Dan wordt hij aangepast voor productie op een andere locatie en geïntroduceerd in de supermarkt. Daarom zijn de producten altijd uniek en onderscheidend, net als de verpakking.

Het product is uniek. Elk recept komt bij een andere oma vandaan en wordt na een eerste keer beoordeeld door een groot panel van oud en jong. Is hij lekker? Dan wordt hij aangepast voor productie op een andere locatie en geïntroduceerd in de supermarkt. Daarom zijn de producten altijd uniek en onderscheidend, net als de verpakking.